به گزارش کانی پرس؛ رسانه های محلی هر شهرستان بویژه در حوزه فضای مجازی امروزه در راستای جهت دهی به افکار عمومی در حوزه های مختلف نقش غیرقابل انکاری دارند و می توانند زمینه ساز بسیاری از تحولات مهم اجتماعی باشند. بی تردید امروزه رسانه های محلی در (بستر های مختلف) از صفر تا صد […]

به گزارش کانی پرس؛ رسانه های محلی هر شهرستان بویژه در حوزه فضای مجازی امروزه در راستای جهت دهی به افکار عمومی در حوزه های مختلف نقش غیرقابل انکاری دارند و می توانند زمینه ساز بسیاری از تحولات مهم اجتماعی باشند.

بی تردید امروزه رسانه های محلی در (بستر های مختلف) از صفر تا صد شکل گیری افکار عمومی یک شهرستان مهم ترین نقش را ایفا می کنند زیرا این رسانه ها به صورت ساعتی با انتشار اخبار واطلاعات مختلف در حال آگاه سازی جامعه مخاطبین خود در حوزه های اجتماعی، سیاسی و … هستند.

بی شک یکی از اصلی ترین و مهم ترین وظیفه های یک رسانه بخصوص رسانه های محلی شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح و كمك به افكار عمومی در انتخاب درست و صحیح است.

گزینش و انتخاب درست افکار عمومی در برگیرنده چند فاکتور مهم همچون روشنگری، انتقاد سازنده و انعكاس واقعی اخبار و اطلاعات توسط رسانه است که می بایست به صورت دقیق در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

به‌واقع رسانه‌ها به مانند چراغ های روشنی در دل تاریکی هستند که می توانند با دادن اطلاعات صحیح افکار عمومیِ جامعه را مهندسی کنند و مردم نیز آگاهی‌های لازم را از راه آن‌ها به دست آورند.

با نزدیک شدن به ایام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری به خوبی می توان از هم اکنون به نقش رسانه‌های همگانی (همچون کانال های تلگرامی، سایت های خبری و نشریه ها) در ایجاد نشاط، شور، شوق و مشارکت همگانی در سطح شهرستان بوکان پی برد.

هرچند این شور و نشاط وقتی می‌تواند دوچندان شود که رسانه‌های محلی در بوکان بویژه در حوزه فضای مجازی اخلاق رسانه ای را در راس برنامه های خود برای نشر اخبار انتخاباتی قرار دهند، بخصوص در این برهه زمانی که جامعه نیازمند آرامش، همدلی و وحدت است تا انگیزه حضور حداکثری در انتخابات با همراهی و همفکری رسانه ها و افکار عمومی فراهم شود.

«اخلاق رسانه‌ای» به این معنی که حوزه اخلاق، به‌ صورت گسترده ای به رسانه‌ها وابسته باشند و به کمک رسانه‌ها اخلاق مداری در دو حوزه دنیایی مجازی و افکار عمومی شکل گیرند.

بی شک در نبود اخلاق رسانه ای به راحتی می توان جدای از شکستن حرمت ها، جایگاه ارزش و ضد ارزش را تغییر داد و افکار عمومی را به سوی دوگانگی و چند گانگی در انتخاب صحیح برد که در نهایت ضرر آن جدای از جامعه به رسانه ها نیز برمی گردد زیرا دیگر این رسانه ها تکیه گاهای قابل اعتمادی برای مردم نخواهد بود.

در پایان باید گفت: رسانه‌های بوکانی به دلیل اینکه جامعه هدف و مخاطبان محدود تری از نظر جغرافیایی در اختیار دارند می بایست با حفظ اخلاق رسانه ای افکار عمومی را اولا به سوی انتخاباتی پرشور و دوما گزینشی صحیح سوق دهند.

خالد حسین زاده

انتهای پیام/خ