به گزارش کانی پرس؛ فاجعه تلخ کشته شدن چهار جوان بوکانی در قتل گاه همیشگی بوکانی ها (پیچ ملالر) بار دیگر نشان داد که پیچ ملالر، خونین ترین قتلگاه برای همه رانندگان عبوری از کریدور شمال غرب به غرب و جنوب کشور است. قتل گاه بوکانیان یا همان پیچ ملالر واقع در جاده بوکان به […]

به گزارش کانی پرس؛ فاجعه تلخ کشته شدن چهار جوان بوکانی در قتل گاه همیشگی بوکانی ها (پیچ ملالر) بار دیگر نشان داد که پیچ ملالر، خونین ترین قتلگاه برای همه رانندگان عبوری از کریدور شمال غرب به غرب و جنوب کشور است.

قتل گاه بوکانیان یا همان پیچ ملالر واقع در جاده بوکان به میاندواب در سال ۹۲ به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز استان آذربایجان غربی شناسایی و رفع این نقطه حادثه خیز مصوب شد اما تا به امروز این پیچ همچنان به قتلگاه شهروندان و هموطنان تبدیل شده است.

بر اساس آمار ها تنها طی شهریور سال جاری شش فقره تصادف در داشبند، ملالر، پلیس راه ناچیت رخ داده که همگی بعد از شهر سیمینه و در پیچ ملال و یا نزدیکی ان واقع شده اند که متاسفانه طی این حوادث ۲۳ شهروند زخمی و شش نفر کشته شده اند که در آخرین تصادف به وقوع پیوسته در این مسیر ۴ نفر از جوانان بوکانی جان خود را از دست دادند و یک نفر به شدن دچار مصدومیت شد.

حال مسئولان شهرستانی با گذشت کمتر از ۱۵ ساعت از وقوع این حادثه ناگوار برای شهروندان بوکانی جلسه ای فوری با موضوع رفع نقاط حادثه خیز جاده های بوکان با حضور فرمانده پلیس راه استان و همچنین معاون مدیر کل راه برگزار کنند.

در این جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده ای در راههای ارتباطی شهرستان بوکان اظهار داشت: شهرستان بوکان باید در برنامه ریزیها در اولویت کاری پلیس راه استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد .

خسروپور در ادامه ضمن تسلیت به همشهریان عزیز و خانواده های عزیزان چهار نفر که دیروز در سانحه رانندگی ‌سواری پراید فوت شدند گفت: این حادثه های دردناک برای مردم تازگی ندارد‌ و متاسفانه به راحتی از این حوادث میگذریم ولی مردم دیگر توانائی تحمل این حوادث را ندارند.

وی افزود : متولیان امر نباید همه مسئولیت ها و خطاها را به گردندن رانندگان بگذارند و از این طریق خود را تبرئه کنند چرا که جاده های استاندارد خطاهای رانندگان را پوشش میدهد و در صورت مناسب بودن راه ها قطعاً شاهد کاهش آمار تصادفات خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد : تنها راه چاره رفع این نقاط حادثه خیز تکمیل آزاد راه میاندوآب _ بوکان خواهد بود اما با توجه به حجم این پروژه و کمبود اعتبارات تکمیل این پروژه زمان بر خواهد بود و بایستی تا زمان اتمام آن در نقاط حادثه خیز اقدامات ایمن سازی انجام گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان در ادامه با اشاره به نقاط حادثه خیزی همچون پیچ ملالر، سه راه ورودی شهرک صنعتی، سه راه گل بهی، پیچ داشاغل و… اظهار داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای حتماً نسبت به اقداماتی همچون نصب سرعت کاههای استاندارد، خط کشی، نصب چراغ چشمک زن، خط کشی شیار لرزان، پاکسازی شانه خاکی جاده، نصب تابلوهای محدودیت سرعت و ..‌. اقدام و همچنین در اسرع وقت نسبت به خط کشی جاده های روستای همچون محور شهریکند اقدام نموده و نسبت به منع تردد کامیونهای کشور ترکیه در مسیر بوکان میاندوآب پیگیریهای لازم را انجام دهند .

خسروپور در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ایجاد پلیس راه در سطح شهرستان افزود: تا ۲ ماه آینده ساختمان پلیس راه تکمیل و پلیس راه استان نیز نسبت به تجهیز و تکمیل کادر مجرب اقدام نماید و همچنین استقرار گشت های پلیس راه در نقاط حادثه خیز بوکان افزایش پیدا کند.

طی ۵ سال گذشته بیش از ۲۰۰ نفردر جاده های مواصلاتی بوکان جان خود را از دست داده اند که متاسفانه جاده بوکان به یاندواب طی این مدت شاهد تصادفات ناگواری شدیدی همچون مرگ ۵ نفر از اعضای یک خانواده، مرگ چهار داشبندی، مرگ ۴ جوان بوکانی و مرگ ۴ نفر دیگر به صورت همزمان بوده که این مهم بیان گر حادثه خیز بودن این مسیر می دهد.

لازم است مسئولان شهرستانی بدون هیچ گونه تعلل و تعملی به شدت پیگیر رفع نقاط حادثه خیز این جاده و جاده های دیگر بوکا باشند تا پیش از این خانواده های بوکانی برای مرگ عزیزانشان خون گریه نکنند.

انتهای پیام/خ