n83304823-73011170

به گزارش کانی پرس؛ شهرستان بوکان با قرار گرفتن در محور ترانزیتی شمال غرب به غرب و جنوب کشور یکی از پرتردد ترین شهرهای منطقه است که روزانه شاهد عبور و مرور هزاران خودرو از جاده های مواصلاتی خود است. عبور و مرور گسترده خودروها در جاده های مواصلاتی بوکان در حالی است که این […]

به گزارش کانی پرس؛ شهرستان بوکان با قرار گرفتن در محور ترانزیتی شمال غرب به غرب و جنوب کشور یکی از پرتردد ترین شهرهای منطقه است که روزانه شاهد عبور و مرور هزاران خودرو از جاده های مواصلاتی خود است.

عبور و مرور گسترده خودروها در جاده های مواصلاتی بوکان در حالی است که این شهرستان به عنوان سومین شهر پرجمعیت و مهم ترین شهر ترانزیتی استان آذربایجان غربی از داشتن پلیس راه به عنوان مهم ترین عامل کنترل تخلفات جاده ای محروم است.

نبود پلیس راه در سطح حوزه استحفاظی شهرستان بوکان در کنار استاندارد نبودن راه های اصلی این شهر باعث افزایش تخلفات و تصادفات گسترده جاده‌ای شده و طی سالیان گذشته و با افزایش تردد های بین شهری شاهد کشته شدن افراد زیادی در محورهای بوکان بوده ایم.

استاندارد نبودن راه های حوزه استحفاظی بوکان و همچنین در کنار آن نبود پلیس راه، طی چند سال گذشته سبب شد جلسات متعددی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برای راه اندازی پلیس راه در بوکان برگزار شود اما تا کنون هیچ یک از وعده ها در این مورد عملی و عملیاتی نشده است.

این وعده وعید ها تا جای پیش رفت که نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در تاریح ۳ مرداد ماه ۱۳۹۶ با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه راه و شهرسازی عنوان کرد که ملک شخصی خود را برای احداث پلیس راهبه صورت رایگان به راهنمایی و رانندگی اهدا می کنم.

همچنین فرماندار مستفی بوکان نیز در تاریخ ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۵ یعنی ۳ سال پیش و در جسه شورای ترافیک شهرستان عنوان کرده بود: به زودی شاهد احداث ایستگاه پلیس راه بوکان به سقز خواهیم بود.

جمال خسروی افزوده بود: این ساختمان توسط شهرداری بوکان در زمینی به مساحت سه هزار و ۴۰۰ مترمربع و با اعتبار پنج میلیارد ریال در کیلومتر پنج جاده بوکان به سقز احداث می شود.

همچنان که گفته شد طی ۵ سال گذشته بارها مسئولان ارشد شهرستانی که دیگر یا نیستند و یا به اخرین ماه های فرمانروایی خود نزدیک می شوند وعده احداث ایستگاه پلیس راه در بوکان را طرح کردند اما هیچگاه نتوانستند وعده خود را عملی کنند.

طی این چند سال و در شعار زدگی مسئولان رویا پرداز بوکان جان صدها شهروند بوکانی و غیره در جاده های بوکان گرفته شد که یکی از مهم ترین علت های آن نبود پلیس راه برای نظارت و کنترل ترافیکی در راه های غیر استاندارد شهرستان بود.

هر چند نباید این نکته را نیز فراموش کرد که پلیس راه میاندواب و همچنین گشت های نیروی انتظامی بوکان طی چند سال گذشته جور نبود پلیس راه در بوکان را کشیده اند اما بی تردید کنترل ۳۰۰ کیلومتری راه های بوکان تنها با یک ماشین گشت برای ایستگاه پلیس راه میاندواب غیر ممکن بوده است.

همچنین به علت فاصله طولانی راه های مواصلاتی بوکان با پلیس راه میاندواب به عنوان مرجع رسیدگی به حوادث رانندگی بوکان مردم شهرستان بارها از تاخیر پلیس راه در جاده‌های راه های این شهرستان و شهرستان‌های مجاور و همچنین بین روستاها با مرکز شهرستان گلایه داشته‌اند.د هنگام تصادف گلایه کرده اند

با تمام این جریانات بار دیگر مسئولان بوکانی در هفته جاری پشت میز وعده ها نشستند تا این بار جدی تر از همیشه برای احداث پلیس راه بوکان گام بردارند.

لقمان خسرو پور افزود: این ایستگاه در کنار ایست بازرسی ناچیت احداث و زمینه جلوگیری موثر از تخلفات رانندگی، روان سازی ترافیک و ایجاد مسیر امن و مطمئن فراهم می شود.

وی با اشاره به مهلت یک هفته ای پلیس راه برای ارائه نقشه بیان کرد: شورای اسلامی و شهرداری بوکان نیز موظف شده است که در مدت سه ماه نسبت به واگذاری ساختمان به پیمانکار و احداث آن اقدام کند.

در پایان باید گفت: مردم مسئولان را با وعده هایشان می سنجند پس امیدواریم این وعده نیز همانند وعده مسئولان گذشته بوکان تنها در حد سخن باقی نماند و شاهد عملیاتی شدن ان باشیم.
انتهای پیام/خ