به گزارش کانی پرس به نقل از زریان؛ ۸۹ نفر محقق درهمایش منطقه ای کاربست یافته های علوم رفتاری درافق سندتحول بنیادین آموزش و پرورش که در بوکان برگزار شد،گردهم آمدند. همایش منطقه ای کاربست یافته های علوم رفتاری درافق سندتحول بنیادین آموزش و پرورش روز پنج شنبه (۱۰ اسفندماه) در سالن سیمرغ شهرستان بوکان […]

به گزارش کانی پرس به نقل از زریان؛ ۸۹ نفر محقق درهمایش منطقه ای کاربست یافته های علوم رفتاری درافق سندتحول بنیادین آموزش و پرورش که در بوکان برگزار شد،گردهم آمدند.
همایش منطقه ای کاربست یافته های علوم رفتاری درافق سندتحول بنیادین آموزش و پرورش روز پنج شنبه (۱۰ اسفندماه) در سالن سیمرغ شهرستان بوکان برگزار شد.

“سلیمان مام عزیزی”سخنران اول این همایش بود. وی در سخنانی کوتاه ضمن تاکید بر اینکه آموزش دارای شان الهی وخداوندگاری است، گفت:تحول بنیادین آموزش وپرورش نمونه ای از برنامه ریزی توسعه محور و مسئله محور است که نقش مهمی در ارتقاء جایگاه آموزش وپرورش و ضرورت توجه به آن در برنامه‌های کلان ملی داشته است.

وی درادامه به محورهای این همایش پرداخت و گفت: راهکارهای تقویت شایستگی های اعتقادی، اخلاقی، فردی و گروهی مدیران و معلمان در موضوع پژو هش های مدرسه ای، نقش مشارکتی خانواده در تحقق هدف های برنامه های درسی، توانمند سازی دانش آموزان مناطق محروم برای اجرای سند تحول بنیادی، زمینه ها و شیوه های کارآمدی شوراهای درون مدرسه ای، شیوه های مناسب سازی فضای فیزیکی آموزشی و تربیتی با نیازهای ویژه و تفاوت دانش آموزان و زمینه ها و شیوه های بهینه استفاده از دانش و تجربه نخبگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش در قالب روایت پژوهشی از جمله محورهای اصلی همایش به شمار می رود.

در ادامه این همایش، “عثمان آچاک” دبیر همایش به سخنرانی پرداخت و گفت: ۸۴ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۱۸ مقاله واحد شرایط داوری بودند و پذیرش شدند و در روز همایش هم ۸ مقاله ارائه می‌شود.

آچاک گفت: ۸۹ نفر از محققان با محوریت سند تحول بنیادین در این همایش گرد هم آمده‌اند و رویکرد کمی و کیفی در تحقیقات ما اهمیت داشته است.

ابراهیم محمدی معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی گفت: تلاش سند تحول بنیادین از آموزشی به سمت فرهنگی و توجه به سرمایه انسانی است اما باید دید چقدر تربیت مهم است و والدین بیشتر به کنکور فرزندان اهمیت می‌دهند یا تربیت آن‌ها، چقدر باید تلاش شود تا باور کنند که سند تحول بنیادین مبلغی است برای توجه به سرمایه انسانی و مدارس هم مولدی برای سرمایه انسانی هستند.

وی گفت: در هیچ‌جای محتویات کتب درسی نیامده که فرزندان را با آزمون‌های سخت سنجید بلکه چشم اندازو زیر ساخت و مبانی و ساخت تربیتی سند تحول مشخص است تا فرزندان ما موفق باشند اما باید برای تحقق این امر تلاش کرد.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان با درخواست از معلمان، پژوهشگران و محققان و دانشجویان خواست تا به داد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برسند و تصریح کرد: فرزندانمان را طوری تربیت کنیم که به مراتبی از حیات طیبه که هدف غایی سند تحول بنیادین برسند.

در ادامه این همایش هشت مقاله به شرح زیر ارائه شد.

“بررسی میزان توجه به استانداردهای سواد اطلاعاتی در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران” نویسندگان: اسماعیل مصطفی زاده و خانم فرهودی خانم بنان.

“مقایسه ی افسردگی، سازگاری اجتماعی و سبکهای مقابله با استرس در بین دانش آموزان مدارس دخترانه شبانه روزی و عادی شهر بوکان”نویسندگان: بیان اسماعیل نژاد، دکتر صلاح صوفی

“اثر بخشی داستان گویی به روش چندرسانه ای در فرآیند آموزش و یادگیری دانش آموزان” نویسنده: دکتر اکبر حیدری

“عوامل تعیین کننده موقیت کارآفرینان بخش صنعت بوکان با تاکید بر نقش مهارت آموزی در دوره های تحصیلی” نویسنده: دکتر حسن عبدی

“دگردیسی در روابط فضایی-اجتماعی در مدارس و تحقق شادی” نویسنده دکتر احمد غلامی

“آموزش وپرورش مدرن:ساخت مرگ سوژه و معنا” نویسنده: رضا سهرابی

“مطالعه کیفی جایگاه سواد رسانه ای شهروندان در جامعه به شیوه نظریه زمنیه ای” نویسنده:عمرخضرنژاد

بررسی تاثیر میزان مصرف شبکه های اجتماعی مجازی برگرایش دانش آموزان به سبک زندگی غربی” نویسندگان: محمد حسینی، هیرو حسینی و لاوین سلطانی.